Strand!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Aline - WaarBenJij.nu Strand!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Aline - WaarBenJij.nu

Strand!!

Blijf op de hoogte en volg Aline

08 Februari 2015 | Indonesië, Kuta

Lieve mensen

Ik schrijf dit blog terwijl ik op het strand aan het genieten ben.

Vrijdag hebben we met de taalles heel veel nieuwe dingen geleerd waaronder de kleuren, dieren, familieleden en nog meer dingen die ook van pas komen in de klas. Na de taalles zijn we (Rox, Olivia en ik) weer naar het zwembad gegaan, wat is dat een fijne plaats om te zijn!

Na het zwemmen kregen we wat te horen over het project. Green Lion heeft meerder projecten waaronder hygiëne voorlichting, lesgeven en constructie (bouwen). Het lesgeven is aan de kleuter school en de basisschool. Ik ga lesgeven aan kleuters samen met Alexander, een jongen van 24 uit Amerika. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Morgen (maandag) wordt mijn eerste dag. Ik begin om half 8 en ben al om 10 uur klaar. Ik had langere dagen verwacht, maar de voorbereiding komt er natuurlijk ook nog bij.

Vrijdagavond zijn we (Rox, Olivia, Bavys en MJ) uit eten gegaan bij restaurant Lotus. Dat was een heel mooi restaurant. Ik zal hiervan ook wat foto's posten. We hadden van waar we zaten uitzicht op een vijver en een tempel. Ik heb daar een heerlijk lasagna op.
Na Lotus gingen we naar een jazz café. Daar was live muziek en de vrouw die zong had echt een hele mooie stem! Daar heb ik ook uit een kokosnoot gedronken, maar het viel eigenlijk best tegen. Ik had het lekkerder verwacht.

Na het jazz café gingen MJ, Bavys en Olivia terug naar het huis. Rox en ik gingen nog naar CP lounge. Lena vierde haar verjaardag daar (zou ze eerste zaterdag doen). Daar zijn we nog even gebleven en hebben we ook nog wat gedanst. Daarna zijn we ook naar huis gegaan, want zaterdagochtend hadden we al 8 uur een taxi naar Seminyak (Kuta) geregeld.

Zaterdag gingen we (Rox, Olivia, MJ en Bavys) dus al 's ochtends naar Seminyak. In Seminyak gingen we eerst ontbijten (want dat hadden we nog niet gedaan) en daarna gingen we een hotel zoeken. Er zijn hier aan het strand een paar hele mooie hotels, maar die zaten ver buiten ons budget. Uiteindelijk hebben we een hotel gevonden waar we met z'n allen in een familiekamer sliepen voor totaal 650.000 Rp, dus 130.00 p.p. en dat is ongeveer €9 euro. Het hotel had een zwembad, maar daar hebben we niet echt gebruik van gemaakt aangezien we hier voor het strand kwamen.

Toen we een hotel gevonden hadden zijn we naar het strand gegaan waar we ongeveer de hele dag hebben gelegen en gezwommen. 's Avonds hebben we ook op het strand gegeten met live muziek en we waren eerst van plan om daarna naar een club te gaan, maar toen had niemand nog echt zin dus zijn we naar een ander strandtentje gegaan. Daar hebben we nog een tijd naar live muziek geluisterd en rond 12 uur gingen we terug naar het hotel.

Vanochtend gingen we na het ontbijt weer naar het strand waar we nu nog steeds zitten. We hebben een surfboard gehuurd en ik heb het ook geprobeerd, maar ik kan het echt niet. Misschien ga ik hier nog een keer lessen nemen in het weekend, want ik vond het wel best leuk, maar ik weet het nog niet.

Er zijn echt heel veel mensen hier die je constant van alles willen verkopen, soms wel heel irritant. Kuta is heel anders dan Ubud, dat is in ieder geval duidelijk. Ik vind Ubud veel fijner omdat de mensen daar gewoon aardig zijn zonder je meteen iets te willen verkopen. Ook noemen alle Balinese mensen je hier darling en zeggen ze dat ze van je houden enzo, dat is heel irritant en daardoor voel ik me veel minder op m'n gemak.

Voor de rest is het strand wel echt genieten. Over ongeveer een uur gaan we weer terug naar Ubud, ik denk dat we daar niet meer zoveel gaan doen vandaag.

Morgen heb ik de eerste dag lesgeven en na het lesgeven heb ik waarschijnlijk een Amerikaans ontbijt omdat Bavys en MJ dat van plan zijn te maken. Ik weet nog niet wat ik de rest van de dag ga doen, want de meeste mensen waar ik nu mee om ga geven les op de basisschool en zij geven 's middags les.

Dat was het weer voor nu :)

Liefs,
Aline

  • 08 Februari 2015 - 11:41

    Nolda Boels:

    Wat een rotleven heb jij! Heerlijk om alles te lezen. Ik heb Ubud en Kuta op de kaart opgezocht, mooi dat dat kan. Ik zag ook een aantal vulkanen op het eiland. Knuffels Jan en Nolda

  • 08 Februari 2015 - 16:31

    Lonneke :

    Lieve Aline,
    Spannend, morgen je eerste les. Fijn dat je het samen met iemand kunt doen. Is er ook een programma wat je moet volgen zoals je broer in Nepal had? Hoe oud zijn de kinderen aan wie je les gaat geven? Het lijkt me vreselijk leuk en spannend voor je. 's Middags kun je misschien je lessen voorbereiden en met Alexander op stap? Of je boeken voor school lezen ☺...
    Hoe gaat het spreken in het Engels nu? Een spreek je ook wel eens een andere taal met al die buitenlanders? Ik kan me voorstellen dat je Frans spreekt met de Fransen een Duits met de Duitse en Oostenrijkse. Of is dat te lastig?
    Gaaf dat je naar het strand in Kuta bent geweest. De stranden die ik had genoemd zijn minder toeristisch dus hopelijk minder erg. Ze liggen ook in een ander deel van Bali.
    Ik ben heel erg trots op je een hoop dat je ook veel voor de kinderen kunt betekenen.
    Liefs, Lonneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 9431

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 02 Maart 2015

Bali

Landen bezocht: