3 blogs in 1 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Aline - WaarBenJij.nu 3 blogs in 1 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Aline - WaarBenJij.nu

3 blogs in 1

Blijf op de hoogte en volg Aline

06 Februari 2015 | Indonesië, Ubud

Hier zijn 3 blogs tegelijk omdat ik de eerste 2 niet kon posten toen ik de schreef :)

Lieve mensen

Vannacht heb ik gelukkig wel goed geslapen. Ik heb tot na 8en kunnen slapen (wat hier best laat is om op te staan) en had om 10 uur kookles.

Bij de kookles hebben we loempia's en een bowl gemaakt. Het was heel leuk om te doen en ook best makkelijk, dus ik denk dat ik het thuis ook ga maken. De bowl was ook heel lekker, lekker fris. In de bowl zat water, melk, ijsblokjes en best veel soorten fruit waarvan ik meerder dingen nog niet kende (zoals jack fruit en snake fruit).

Na de kookles ben ik met Roxanne en Olivia naar de markt gegaan. Daar heb ik nog zo een broek gekocht als ik al eerder had gekocht, want ze zitten gewoon te fijn. Ook heb ik een tas gekocht die ik daarna meteen in gebruik nam, maar ik kwam er net achter dat hij nu al kapot aan het gaan is. Dat vind ik wel heel jammer, want hij is best handig en ik vind hem ook best leuk. Waarschijnlijk heb ik er te zware dingen ingedaan ofzo, want hij is al best kapot.

Toen we terugkwamen van de markt hebbe we geluncht en gingen we een wandeling maken. De wandeling duurde 2 en een half uur en ging door rijstvelden en door dorpjes en gewoon door de natuur en het was echt heel mooi!! We hebben redelijk doorgewandeld (meestal duurt het 3 à 4 uur) en daardoor kreeg ik het behoorlijk warm, maar ik heb heel erg van de wandeling genoten. Als ik zo door die mooie natuur wandel besef ik hoe veel geluk ik eigenlijk heb en hoe mooi het leven en de wereld is. Ik vind het echt een heerlijk gevoel om te hebben.
Tijdens de wandeling zijn we ook nog langs een traditioneel Balinees huis gegaan. Bij een traditioneel Balinees huis is altijd een eigen familietempel, een huis voor de grootouders, een huis voor de ouders en een huis voor de kinderen boven de 12 jaar. Onder de 12 slapen kinderen bij hun ouders. Als vrouwen trouwen gaan ze altijd bij de familie van de man wonen en mannen blijven bij hun eigen familie wonen. Families blijven dus altijd met z'n allen op dezelfde plek wonen voor heel hun leven.

Na de wandeling zijn we we terug naar het huis gegaan om te eten (we aten heel vroeg omdat we al heel veel honger hadden) en daarna zijn we naar het zwembad gegaan. We zitten nu nog bij het zwembad op te drogen en het is nu echt een fijne temperatuur. Het zwembad is heel mooi en heerlijk om in te zwemmen. Hier zullen we zeker nog vaker naartoe gaan.

Om 8 uur is er filmavond bij café copi desa waar we waarschijnlijk naartoe gaan. Daarna gaan we misschien nog naar een bar in Ubud, als we daar nog energie voor hebben.

Morgen gaan we 's ochtend leren om een bloemenoffer te maken. Dat doen de mensen hier twee keer per dag voor hun geloof. Daarna gaan we naar en tempel, ik ben erg benieuwd!

Liefs,
Aline

Ik kom mijn blog niet posten bij het zwembad en ik ben er niet meer aan toe gekomen om hem daarna te posten, dus ik schrijf de nieuwe er gewoon onder.

Na het zwembad zijn we (Roxanne, Olivia en ik) naar de filmavond in café copi desa gegaan. De film horrible bosses draaide en ik dacht dat ik alleen de 2e film had gezien, maar ik kwam er gister achter dat ik deze ook al had gezien. Tijdens de film zijn we samen met een Koreaans stel (de jongen is Amerikaans, maar woont ook in Korea) gaan kaarten en het was heel gezellig.

Na de film zijn we ook nog naar de bar CP lounge gegaan. Daar was ik met Roxanne, Olivia, Lena, een meisje uit Oostenrijk en 3 jongens uit Frankrijk. Bij de CP lounge was live muziek en na een tijdje ook een dj dus toen konden we ook dansen :)

Vannacht was het weer heel warm op onze kamer, dus heb ik niet heel goed geslapen, maar wel net genoeg. Vanochtend hebben we geleerd om een bloemoffer te maken, best leuk om een keer te doen!

Daarna ben ik nog met Olivia naar de supermarkt gegaan om koekjes te kopen en te pinnen.
Zometeen gaan we naar de holy water tempel, maar daar vertel ik meer over als ik terug ben.

Deze blog kan ik ook niet posten omdat de elektriciteit, dus ook de wifi, eruit ligt... Waarschijnlijk worden het dus 3 blogs in 1 post

Liefs,
Aline

De elektriciteit doet het gelukkig weer (al sinds gisteravond) dus ik kan de blogs eindelijk posten.

Het tempel was heel mooi! We mochten daar ook bidden, wat heel bijzonder is want in de meeste tempels mag dat niet. Dat bidden deden we met het bloemenoffer. Na het "gewone" bidden gingen we de fonteinen in om daar opnieuw te bidden. Een hele gave ervaring om mee te maken. Toen we het water eerst in gingen was het heel koud, maar je went er heel snel aan. In de fonteinen gingen we onder de stralen bidden. We zijn in totaal 3 fonteinen in gegaan. Wat ik opvallend vond, is dat iedereen een sarong om moest, ook de mannen.

Nadat we naar de tempel gingen, heeft onze taxichauffeur ons (Roxanne, Olivia, het Koreaanse stel en een Amerikaanse vrouw) nog naar een specerijenboerderij gebracht. Daar leek het echt alsof we in het paradijs waren. Toen we daar kwamen liepen we eerst door een dichtbegroeide tuin met allemaal verschillende begroeiing, waaronder fruit bomen en koffiebonenbomen. Daarna zagen we van die wezel/katachtige beestje die hele speciale en dure koffie maken. Die beestjes kregen alleen maar koffiebonen en water. De koffiebonen kwamen in de ontlasting er gewoon weer uit, alleen in de buik krijgen ze een speciale smaak. Daarna hebben we gezien hoe ze met de hand koffiebonen een uur lang bakken, daarna 2 uur lang malen en daarna is het klaar voor gebruik.
Ook mochten we daarna 12 verschillende soorten koffie, thee en chocomelk (dus bij elkaar 12) proeven. Heel gaaf!! Ze hadden heel veel verschillende dingen en ook al lust ik normaal geen koffie, ik vond nu de meeste smaken wel lekker!
Ook kregen we passievrucht die ze vers uit de boom haalden. Het bijzonderste was nog dat dit allemaal gratis was!! Ik nam daarna nog een kop thee van de thee die ik het lekkerste vond en 2 andere namen de catpoopchino (de koffie van de poep van die dieren, die nu maar ongeveer €3 was, terwijl die normaal veel duurder is). Daarvoor moesten we natuurlijk wel betalen. Ik heb ook een slokje genomen van de catpoopchino en toen er suiker in zat vond ik het redelijk lekker.

Na de tempel en de specerijentuin voelde ik me zo goed!! (nu trouwens nog steeds, vooral nu ik er weer aan denk). 's Avonds hadden we een welkomsdinner met alle nieuwe vrijwilligers. Dat was ook heel gezellig.

Na dat welkomsdinner ben ik nog met Roxanne, Oliva en het Koreaanse stel naar café kopi desa gegaan. Daar hebben we gezellig gekaart (we hebben echt een te verslaven spel geleerd van Franse mensen) en uiteindelijk gingen 2 van de Franse mensen waarvan we het geleerd hadden ook meedoen. Kortom het is allemaal echt heel leuk!!

Vannacht heb ik gelukkig lekker geslapen en ik heb zometeen weer een Balinese taalles en daarna gaan we de kennismaken met de projecten. Tussendoor gaan we misschien nog naar het zwembad en vanavond gaan we (weer Rox, Olivia en het Koreaanse stel) uit eten :)
Morgen gaan we voor het weekend naar Seminyak waar we waarschijnlijk veel op het strand gaan liggen en waar we ook gaan overnachten. 's Avonds komt Lena daar als het goed is ook naartoe en omdat ze jarig is gaan we dan nog wat leuks doen :)

Ik weet niet of de volgende blog snel komt, maar er komt een volgende.

Liefs,
Aline

  • 06 Februari 2015 - 08:24

    Nolda Boels:

    Dag lieve meid,
    Wat een prachtig verhaal, Aline. Ik hoor er gewoon in hoe zeer je geniet en hoe open je staat voor al het nieuwe! Heel bijzonder! Liefs, Jan en Nolda

  • 06 Februari 2015 - 12:52

    Opa Jan:

    Lieve Aline,

    Prachtig om de verhalen te lezen over wat je doet en allemaal mee maakt. Ik ga je vanaf nu bij de volwassenen rekenen, voor mij ben je puber af!!!

  • 07 Februari 2015 - 11:44

    Tonny Den Boer:

    Hoi Aline,
    Leuk om je blogs te lezen en leuk om te lezen dat je je goed vermaakt.
    We hopen dat je het verder nog prima naar je zin zal hebben.
    Veel plezier. Hartelijke groet, Tonny en Margriet

  • 07 Februari 2015 - 17:51

    Matty Minnaard:

    Lieve Aline,

    Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Je hebt al veel leuke dingen beleefd in een week. Wel heel bijzonder om mee te maken, je kunt het ook beeldend beschrijven. Ik vind het boeiend om het allemaal te lezen. Ik hoop dat de volgende weken waarin je echt aan het werk gaat, ook goed zullen verlopen.

    Liefs van oma Matty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 9430

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 02 Maart 2015

Bali

Landen bezocht: