Adventure week - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Aline - WaarBenJij.nu Adventure week - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Aline - WaarBenJij.nu

Adventure week

Blijf op de hoogte en volg Aline

27 Februari 2015 | Indonesië, Ubud

Lieve mensen,

Hier weer een nieuwe blog met mijn avonturen in de adventure week :)
Het is weer redelijk lang, maar ik hoop dat jullie het wel leuk vinden :)

Maandag:

Maandag was de eerste dag van m'n adventure week. Ik had weer niet zo goed geslapen omdat een meisje in haar slaap schreeuwt en ik uit mijzelf om 6 uur wakker wordt.

Om 7 uur stond ik op en om 8 uur verzamelden we voor de eerste dag van de adventure week. We reden eerst naar een specerijen plantage. Ik was daar al een keer geweest na de holy water tempel in de introductie week. Toch was het heel leuk om nog een keer daarnaartoe te gaan. Ze hebben daar heel veel verschillende planten en bomen zoals Lemon Grass, kaneelbomen, passievruchtbomen enz.
Ze lieten zien hoe ze koffie maken van de koffiebonen. Eerst worden de koffiebonen een uur met de hand geroosterd, daarna een uur met de hand gemalen en dan is het klaar (als ik het me goed herinner). Ze hadden ook Luwak koffie van kleine wezelachtige beestjes, hele dure koffie. Na dit allemaal gezien te hebben gingen we verschillende soorten koffie en thee proeven. Ik lust eigenlijk geen koffie, maar de specialere koffie zoals vanille koffie en kokosnootkoffie vond ik wel lekker.

Na de proeverij reden we naar de plek waar de fietstour zou starten. Daar kregen we een brunch van een paar stukken fruit en 2 gebakken bananen. We aten daar met een heel mooi uitzicht op een vulkaan.

Na de brunch begon de fietstocht. Het grootste gedeelte was bergafwaarts, dus daar hoefde we niet te trappen. Wel moesten we best veel remmen, want anders zou je veel te snel gaan. Ondanks dat ik best veel remde, ging ik toch heel snel (zou ik nooit halen met gewoon fietsen op een vlak stuk). Er waren 2 stukjes waar we een stuk steil omhoog moesten. Dat was wel echt zwaar, best veel mensen haalden het niet om naar boven te fietsen, dus stapten ze af om te lopen. Mij is het wel allebei de keren gelukt :)

Na een tijdje begon het heel hard te regenen. Ik had geen regenjas of poncho mee, maar gelukkig kregen we die, want anders zou het te koud zijn. Uiteindelijk hielp de poncho niet meer omdat het allemaal naar binnen stroomde, maar dat was niet heel erg. Ik heb in Nederland nog nooit zo een harde stortbui meegemaakt met fietsen. Toch vond ik het eigenlijk niet zo erg en best grappig. Het heeft denk ik bij elkaar een uur geregend en de fietstocht duurde 2 en een half uur.
Door de regen heb ik mijn camera en mobiel ik de auto gelaten en geen foto's kunnen maken, dat is wel jammer want het was allemaal wel echt heel gaaf en mooi!!

Na de tocht hebben we een tempel bezocht en daarna gingen we in een restaurant lunchen.

Ik doe de adventure week trouwens niet met Rox, maar alleen. Ik doe het wel in een groep en het is gelukkig heel makkelijk om nieuwe vrienden te maken hier :)
Ik zit in een groep met 2 Duitse meisjes uit mij eigen huis, 5 Duitse meisjes uit een ander huis en 3 Franse jongens ook uit dat andere huis. Ik ga best om met die 2 Duitse meisjes en de Franse jongens en het is best gezellig :)

Na de lunch gingen we naar huis.
Daar heb ik nog een keer geluncht. Na de lunch ging ik douchen omdat ik wel heel vies was geworden met de tocht. Daarna heb ik niet zo veel meer gedaan. Rond etenstijd kwam Lena langs, een Duits meisje dat bij ons in huis zat en een tijdje terug is vertrokken om over Bali te reizen. Ze kwam samen met haar zus en een vriendin van haar zus langs en het was leuk om haar weer een keer te zien :)

Om 8 uur lag ik al in bed en de meeste van de kamer trouwens ook al. Om half 10 deden we het licht al uit en gingen we slapen.

Dinsdag:

Ik weet niet hoe ik het steeds voor elkaar krijg, maar maandag was ik weer om 6 uur wakker terwijl ik nog heel moe was. Ik ben tot 8 uur in bed blijven liggen en toen stond ik op. Om half 10 hadden we afgesproken om te verzamelen om naar het schildpadden project en het strand te gaan.

Het schildpadden project was best ver rijden. Toen we daar aankwamen gingen we kijken naar de schildpadden die ze daar opgevangen hadden. De meeste waren daar tijdelijk en zouden binnenkort weer teruggezet worden. Ze waren daar dan voor een gebroken flipper of iets anders dat vaak door een vissersnet kwam. Alle schildpadden zaten in soort van mini zwembadjes en de meeste zaten alleen omdat schildpadden in het wild vaak alleen zijn. Ook hebben we wat schildpadden gevoerd en zagen we het eerste schildpadje van het jaar geboren worden!! We zagen het niet heel goed omdat het in het zand gebeurde, maar het was wel heel leuk om te zien!

Na het schildpadden project gezien te hebben reden we door naar het strand. Dat was weer best een stukje rijden, maar ik vond het niet heel erg want daardoor kon ik weer een nieuwe blog schrijven :)

Bij het restaurant heb ik een jaflle en 2 cola op. Als toetje vroeg ik om een banaan en ananas pannekoek, maar ik bedoelde 1 pannekoek met beide en ik kreeg er 2. Dat was te veel dus ik heb alleen de ananas pannekoek op.
Na de lunch gingen we lekker zwemmen in de zee in liggen op ligbedden. Omdat het best fijn was daar, zijn we best een tijdje gebleven :)

Toen ik thuis kwam ging ik omkleden en daarna uit eten met Rox, Lena (het Duitse meisje dat maandagavond langs was gekomen), haar zus, daarvan de vriendin en ook nog een vriend van Lena. Eerst wilde we naar een Belgisch restaurant, maar die zat al vol. Daarom gingen we maar pizza Bagus en daar had ik geen spijt van! Ik heb daar een hele lekker lasagna op :)

Toen we (Rox en ik) om half 10 naar huis wilde, merkte we dat het heel har was begonnen te regenen. Omdat we een taxi naar huis moesten rende we naar een afdakje dat het meest in de buurt was. Ondanks dat we heel snel renden, waren we na die 3 meter al erg nat. Het water stroomde ook naar beneden als een rivier over de weg. Toen we naar een ander afdakje renden, verloor ik m'n slipper die meteen met de stroom naar beneden ging, dus daar moest ik achteraan rennen. Toen ik m'n slipper weer had verloor ik m'n andere slipper, dus toen heb ik maar besloten om met de slippers in de hand verder te gaan. Ondertussen stonden we onder het tweede afdakje en zag ik een taxi, dus ik rende half de straat op en gelukkig konden we meerijden. Ergens had die bui ook iets heel grappigs.

De taxichauffeur was heel aardig en kon best goed Engels. Hij vertelde over dat hij eerst studeerde, maar zijn vader ziek werd dus hij moest gaan werken. Hij vond het leuk om taxichauffeur te zijn, maar wilde het liefst later zijn eigen kleine supermarktje openen.

Toen we van de taxi naar het huis liepen zijn we helemaal doorweekt geworden, maar eigenlijk was het niet eens zo heel erg. Eenmaal thuis ging ik lekker slapen.

Woensdag:

's Nachts werd ik om half 3 wakker en Kon daarna voor ongeveer een uur niet slapen. 's Ochtends werd ik om 6 uur weer wakker, terwijl ik pas om half 10 weer moest verzamelen.

We gingen raften. Het was een half uur rijden naar de plek waar we gingen raften. Daar moesten we nog een heel stuk naar beneden lopen omdat de rivier veel lager was. Eenmaal beneden ging ik in een boot samen met Lea, Anne (2 Duitse meisjes uit mijn huis), Fabian, Benoit en Bastian (3 Franse jongens). Het was heel leuk om te doen, ook al waren we niet zo heel goed. Op een moment zat een andere boot vast op een rots en botsen we ertegenaan waardoor we er half onder kwamen te zitten en bijna zonken. Het was wel gefilmd en zag er heel grappig uit.

Voor de rest is niemand uit de boot gevallen, maar wel een paar keer mensen achterover gevallen (in de boot). Het was heel leuk om te doen! Na 2,5 uur raften waren we klaar. Vanaf daar moesten we weer heel veel trappen op naar boven lopen voordat we konden lunchen. De lunch was Indonesisch, dus noodles, rijst, watermeloen en een soep. We konden daar ook foto's en filmpjes van het raften kopen, maar ik vond het te duur dus dat heb ik niet gedaan. Een van de Franse jongens heeft het wel gedaan, dus hopelijk kan hij het doorsturen.

Na de lunch reden we weer naar huis, dit was nog korter dan de heenreis.
Ik was vergeten droge kleren mee te nemen, dus ik had mijn natte kleren nog aan. Toen ik weer terug was ging ik met Roxanne naar de supermarkt en toen vond ik m'n natte kleren wel heel fijn omdat het lekker verkoelend was :)

Ik lag om 6 uur al in bed en viel rond 7 uur in slaap. Rond half 9 (allemaal 's avonds) werd ik weer wakker om mijn spullen voor de volgende dag klaar te leggen en rond half 10 viel ik weer in slaap.

Donderdag:

Op Donderdag werd ik al 1 uur 's nachts wakker. We hadden half 3 's nachts afgesproken om te verzamelen, omdat we een vulkaan gingen beklimmen om de zonsopgang te zien.

We moesten best lang rijden daarnaartoe, dus in de auto heeft iedereen toen nog een beetje geslapen. Toen we bij de parkeerplaats aankwamen gingen we wandelen. Het was nog helemaal donker, dus iedereen had een zaklamp nodig om niet te struikelen over stenen. Eerst was het een best lang stuk gewoon vlakke grindweg. Na een tijdje werden het zandpaadjes en na nog langer gingen we omhoog. Met het omhoog lopen waren er best veel rotsen waar we over moesten lopen. We moesten heel goed uitkijken waar we liepen, want je kon best makkelijk vallen. Het was best vermoeiend, maar wel heel gaaf. De weg omhoog duurde ongeveer 2 uur. De laatste 25 minuten waren het moeilijkst omdat we over een zandpad stijl omhoog liepen, maar je had niet echt rotsen om grip te krijgen en gleed dus heel makkelijk wel.

Om kwart voor 6 waren we op de top van de berg. Vanaf daar zouden we naar de zonsopgang gaan kijken. Het was de hele tijd onbewolkt, maar toen we naar de zonsopgang wilden kijken, waren er precies waar de zon op zou komen heel veel wolken. We hebben daardoor dus alleen wat kleuren in de lucht gezien, wat trouwens ook heel mooi was!! Ook was het uitzicht wel echt heel gaaf!!

Op de top kregen we ontbijt (we waren helemaal uitgehongerd). Na het ontbijt en de zonsopgang gingen we weer terug naar beneden, wat nog best moeilijk was omdat je heel makkelijk uitgleed. Ik weet niet hoe, maar ik ben gelukkig niet gevallen :)

De wandeling naar beneden ging iets sneller, maar was alsnog heel lang. Terug in de auto was iedereen heel moe en hebben we allemaal dus nog wat geslapen.

Toen ik rond 10 uur weer thuis kwam, was ik best moe, maar ik had niet echt zin om te slapen. Ik heb nog een half uurtje geslapen en toen ging ik 2 uur naar het laatste van deze adventure week, de Balinese massage. Ik had de massage tegelijk met Lea en Anne. Het was op dezelfde plek als waar ik het vorige week had, 3 point spa. Het was weer heel fijn en tijdens de massage heb ik half geslapen, wat heel fijn was.

Na de massage gingen de Duitse meisjes naar huis en ging ik naar de markt om wat souvenirs te kopen. Gelukkig ben ik ondertussen redelijk goed in het onderhandelen, dus heb ik niet te veel geld uitgegeven.

Vanaf de markt ben ik naar huis gelopen (ruim een half uur lopen). Eenmaal thuis heb ik me omgekleed en even op bed gelegen. Daarna ging ik naar het afscheidsdiner in het rijstveldhuis waar ik heerlijk loempia's, gebakken bananen en nog meer eten op heb :)
Ik ging al best vroeg weer naar huis omdat ik heel moe was. Ik heb daar alvast afscheid genomen van een paar mensen die ik waarschijnlijk niet meer ga zien.

Roxanne ging niet mee naar het afscheidsdiner omdat ze haar vriend op ging halen van het vliegveld. Zij slaapt nu in een huisje samen met haar vriend, dus niet meer in het vrijwilligershuis.

Toen ik thuis was ging ik ff op bed liggen. Daarna ging ik naar een ander huis waar ze ook een bar hebben, om nog een laatste keer wat mensen te zien. Toen ik naar huis wilde gaan omdat ik heel moe was, begon het opeens heel hard te regenen. Ik heb dus gewacht tot het minder werd en ben toen heel snel naar huis gelopen. Ik was gelukkig net thuis toen het weer hard begon te regenen :)

Vrijdag:

Ik werd vanochtend om half 7 wakker omdat iedereen naar school ging. Ik heb vandaag helemaal niets, omdat ik de adventure week gister al heb afgesloten. Het is nu 9 uur (misschien als ik de blog post wat later, want soms lukt het posten niet, dus moet mijn vader het voor me doen en die slaapt nu). Ik heb tot nu toe alleen maar gelezen, gedoezeld, ontbeten met heerlijke chocolade pannekoeken en m'n tanden gepoetst. Ik ga zo aankleden enzo en dan rond 10 uur afscheid nemen van de Franse jongens, want die vertrekken vandaag al voor het weekend en die ga ik dus niet meer zien.

Het is heel raar om afscheid te nemen van heel veel mensen en bij alles te denken dat het waarschijnlijk de laatste keer is dat ik het doe.

Ik ga morgenochtend samen met Roxanne en haar vriend naar Tanah Lot, een tempel in de zee in de buurt van Kuta. Daarna gaan we door naar Kuta waar ik waarschijnlijk weer in het pop hotel ga slapen. Ik weet nog niet wat we zondag overdag gaan doen, maar 's avonds ga ik terug naar huis :'(

Mijn vliegtuig vertrekt om kwart voor 10 's avonds (Balinese tijd) en ik kom om 9:25 (Nederlandse tijd) na een reis van ruim 18 uur aan in Nederland op maandag. Ik kijk niet echt heel erg uit naar zo'n lange reis alleen, maar ik vind het niet heel erg.

Ik wil alleen eigenlijk nog niet naar huis!! Er zijn heus wel dingen en mensen die ik mis, maar ik ga het hier ook heel erg missen. Vooral de relaxte sfeer ga ik denk ik missen. En natuurlijk de mensen, want het is raar hoe veel nieuwe mensen je in zo'n korte tijd leert kennen en hoe goed je met sommige bevriend raakt!!

Wat ik ook ga missen is het weer, want het is in Nederland natuurlijk veel kouder!!.

Dit was weer mijn blog voor nu. Ik weet niet of ik voor mijn vertrek nog een blog ga schrijven, ik ga het wel proberen. Anders zal ik nog een blog posten als ik weer terug ben in Nederland!

Liefs,
Aline

  • 27 Februari 2015 - 20:48

    Lonneke :

    Lieve Aline,

    Wat een gave avonturen heb je weer beleefd. Ik kan me voorstellen dat de relaxte sfeer en het heerlijke klimaat echt genieten zijn en dat het fijn is om met al die vrijwilligers zo intensief contact te hebben. Jullie hebben zo'n goed werk gedaan. Ik kan me goed voorstellen dat je die bijzondere band gaat missen. Een beetje jaloers ben ik wel dat je dit zo jong al hebt mogen meemaken. Het lijkt me heerlijk dat je de wereld weer een beetje beter en eerlijker hebt kunnen maken.

    Liefs Lonneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 9403

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 02 Maart 2015

Bali

Landen bezocht: