Ik ben er!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Aline - WaarBenJij.nu Ik ben er!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Aline - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!

Blijf op de hoogte en volg Aline

02 Februari 2015 | Indonesië, Ubud

Lieve mensen,

Ik ben helemaal veilig aangekomen in Ubud.

De vlucht was erg lang: eerst 13 uur van Schiphol naar Jakarta, op Jakarta doorlopen om het vliegtuig te halen en daarna nog 2 uur naar Bali. Op Bali nog een uur wakker proberen te blijven in de auto en toen eindelijk aangekomen in Ubud.

Bij de eerste vlucht was het aan het begin ook nog eens slecht weer, dus mochten we de eerste 3 uur niet opstaan (en dus ook niet naar de wc) en daarna alleen als je voorzichtig deed. Voor de rest ging alles helemaal goed :)

Ik heb samen met Roxanne gevlogen, zij komt ook uit Nederland en we hebben nu ook samen eerst introductieweek en zij gaat hierna ook lesgeven. Waarschijnlijk gaan we alleen niet samen lesgeven, want ik had als voorkeur kindergarten en Roxanne primary school.

In het vrijwilligershuis zijn 3 kamers: 2 slaapzalen voor 6 personen en 1 tweepersoonskamer. Ik slaap samen met Roxanne op een slaapzaal waar ook nog 2 andere Chinese meiden slapen. Voor de rest zijn er nog 2 Chinese meiden, een andere Nederlandse, een Duits meisje en iemand uit Schotland.

Toen we gister aankwamen zijn Roxanne en ik na het avondeten nog even de buurt gaan verkennen. Er zijn veel vrijwilligershuizen, ik hoorde van iemand zeker 12 en er zijn ongeveer 80(!) vrijwilligers nu. In de buurt zijn nog wat kleine winkeltjes, 2 cafeetjes en een zwembad (weet alleen nog niet waar die zit).

Vannacht ging het slapen een beetje moeilijk omdat het hier veel warmer is dan in Nederland en ik werd al rond 6 uur (denk ik, misschien was het zelfs eerder) wakker van kraaiende hanen en allemaal andere dieren die heel veel lawaai maken. Die hanen kraaien trouwens de hele dag door constant, nu ook.

Vanochtend kregen we na het ontbijt een rondleiding door Ubud, wat op een kwartier lopen vanaf hier ligt. Daar hebben we een tempel bezocht, zijn we naar de markt geweest waar ik gelijk een nieuwe broek heb gekocht en naar de Monkey Forest. De Monkey Forest was wel bijzonder, want het is echt een bos waar je in kan gaan en daar moet je ook voor betalen, maar de apen kunnen gewoon uit het bos, dus heel anders dan het in Nederland waarschijnlijk zou zijn. De apen lopen gewoon los en daar loop je dan doorheen.

Ik lig nu even op bed om een beetje uit te rusten en straks om 3 uur (in Nederland 8 uur 's ochtends) gaan we weer wat doen.

De verschillen tussen hier en in Nederland zijn natuurlijk wel groot. Toen ik hiernaartoe werd gebracht vanaf het vliegveld zag ik bijvoorbeeld overal scooters. Die zie je echt overal en er zijn ook veel meer scooters dan auto's. Soms zie je echt hele gezinnen op een scooter zitten en dan vaak ook nog allemaal zonder schoenen en zonder helm. Iets anders dat me is opgevallen is dat je hier op straat veel meer honden ziet dan in Nederland. Honden lopen hier, net als katten in Nederland, los over straat. Ook zie je hier overal kleine tempeltjes/offer plekken langs de weg waar mensen bloemen offers doen. De bloemen offers zie je ook gewoon op straat staan.
Het eten hier is ook heel anders. De organisatie zet 3 keer per dag eten voor ons klaar in bakken. Vanochtend hadden we brood met ei en watermeloen, maat ik hoorde dat er soms 's ochtends ook pannekoeken zijn en andere dingen. 's Middags en 's avonds is het vaak rijst met iets van groente en watermeloen. Soms ook noodles.

Dit is een beetje wat ik tot nu toe heb beleefd. Ik zal proberen morgen of overmorgen weer een berichtje te plaatsen, maar ik weet niet of het ervan komt.

Ik zal ook proberen wat foto's die ik tot nu toe heb hierop te zetten, maar ik weet niet of dat lukt. Anders zal ik ze wel op facebook zetten.

Aline

  • 02 Februari 2015 - 08:27

    Diana Serrano:

    Hoi Aline,
    Wat leuk voor ons( het thuisfront) dat je al zo snel een verslag hebt geplaatst!Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen en jullie veilig zijn aangekomen. Heel veel plezier samen! Groetjes Diana( moeder van Roxanne)

  • 02 Februari 2015 - 11:25

    Nolda Boels:

    Dag lieve meid,
    Wat een mooi en uitgebreid verslag, alsof we er een beetje bij zijn! Geniet vooral van al je nieuwe ervaringen. Liefs,
    Jan en Nolda

  • 02 Februari 2015 - 13:37

    Kim :

    Hooi aline,
    Heel veel plezier in Ubud, ik hoop dat je daar heel erg naar je zin krijgt. En als je terug bent moeten we snel maar weer eens afspreken.
    Groetjes Kim xx

  • 02 Februari 2015 - 17:14

    Elize:

    Heey aline,
    Klinkt echt super daar!! Ik wens je heel veel plezier en van m'n moeder, Anno en ook stiekem van Jojo ;) krijg je ook de groetjes.
    En ik mis je nu al :( ik moest helemaal zonder naar school fietsen :p.

    Heey heeeeeel veeeeel plezier en ik spreek je nog wel.
    Xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aline

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 9394

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 02 Maart 2015

Bali

Landen bezocht: